Wybór języka programowania

W mailach często pytacie nas, czy warto się jeszcze uczyć Javy, a jeżeli nie Javy to jaki inny język programowania wybrać. Chciałbym w tym wpisie odpowiedzieć na to pytanie i tym samym ułatwić sobie nieco pracę w przyszłości odsyłając niektórych do tego wpisu. 1. Niekoniecznie ufaj temu co piszą w internecie Jeżeli zadacie w internecie… Czytaj całość »

Java znów na szczycie popularności

Java niemal od początku swojego istnienia szybko zyskiwała na popularności, jednak z czasem zapowiadało się na to, że brak innowacyjności, czy powolne wprowadzanie oczekiwanych przez deweloperów nowych paradygmatów jak np. programowanie funkcyjne doprowadzą ją do upadku. Ciężko jest jednoznacznie wskazać, jaki język jest najpopularniejszym na świecie, bo ciężko przyjąć jedną miarę, która by tę popularność… Czytaj całość »

Wirtualna kierownica do gier w oparciu o Kinecta

Mając chwilę czasu zastanawiam się ostatnio po jaką zabawkę sięgnąć. Ostatnim razem pokazywałem jak z wykorzystaniem Arduino i paska LED można stworzyć własny system Ambilight do monitora, dzisiaj postanowiłem powrócić jednak do zabawy z Kinectem. Jakiś czas temu pokazałem jak skonfigurować sensor do pracy z Javą wykorzystując bibliotekę J4K i jak w prosty sposób można… Czytaj całość »

RxJava, Programowanie Reaktywne – Wprowadzenie

Przyjrzymy się dzisiaj zyskującej coraz bardziej na popularności bibliotece JavaRX wprowadzającej programowanie reaktywne do Javy. Programowanie reaktywne Zacznijmy od krótkiego wprowadzenia. Programowanie reaktywne jest rozszerzeniem wzorca obserwatora. Mamy dwa główne typy: Observable – w dużym skrócie: dostarcza dane, zajmuje się również ich wcześniejszym przefiltrowaniem, mapowaniem etc. Observer – przetwarza dane, posiada 3 metody: onNext() – normalne przetwarzanie elementu onCompleted()… Czytaj całość »

Java 9 i interaktywny interpreter REPL

Osoby nie przepadające za Javą często zarzucają jej, że stworzenie nawet bardzo prostej aplikacji wymaga w niej sporego nakładu pracy. Zasadniczo ciężko się z tym stwierdzeniem nie zgodzić, bo nawet do wyświetlenia Hello World nie ominie nas napisanie kilku linii kodu związanego z definicją klasy i wywołaniem metody main(). Jest to szczególnie uciążliwe, jeśli chcemy… Czytaj całość »

Program przejmujący kontrolę nad komputerem

  Dzisiaj stworzymy prosty program przejmujący na chwilę kontrolę nad komputerem ofiary, jego działanie przedstawione jest na filmie.   Zacznijmy od utworzenia planu. Program ma się zachowywać następująco: Otworzyć notatnik Wpisać wybrany przez nas ciąg znaków Zacząć ruszać myszką w losowych miejscach. Chcielibyśmy aby program uruchamiał się po dwukliku na pliku *.jar   Punkt pierwszy… Czytaj całość »

Ambilight w oparciu o Javę i Arduino

Podświetlenie z tyłu ekranu, które można znaleźć głównie w telewizorach produkowanych w ostatnich latach sprawiają, że oglądanie filmów dostarcza jeszcze lepszych doznań. Technologią, która najczęściej kojarzona jest z tym rozwiązaniem jest Ambilight od firmy Philips, ale jak się okazuje podobny efekt można osiągnąć wykorzystując połączenie Arduino, Javy i Processing. Najważniejszym elementem, który potrzebujemy w naszym… Czytaj całość »

Konkatenacja vs StringBuilder vs StringBuffer

Pewnie nie raz czytaliście, żeby absolutnie nie przesadzać z konkatenacją ciągów znaków. Zamiast tego zaleca się stosowanie takich klas jak StringBuilder oraz StringBufffer. Czy na prawdę jest to tak mało efektywne? Napiszmy prosty test i przekonajmy się o tym samemu. Zacznijmy od zalecanych podejść.   public static void main(String[] args) { StringBuffer buffer = new… Czytaj całość »

Spotkania dla programistów

Wokół języka Java powstaje wiele społeczności, które regularnie organizują spotkania pozwalające zdobyć bardzo cenną wiedzę od praktyków. We wpisie tym chcielibyśmy wam przedstawić miejsca, gdzie możecie szukać najbliższych wydarzeń w swojej okolicy a dzięki temu dodatkowo się rozwijać.   1. Java User Groups JUGi to spotkania programistów Java, które organizowane są przez lokalne grupy w… Czytaj całość »