RxJava, Programowanie Reaktywne – Wprowadzenie

Przyjrzymy się dzisiaj zyskującej coraz bardziej na popularności bibliotece JavaRX wprowadzającej programowanie reaktywne do Javy. Programowanie reaktywne Zacznijmy od krótkiego wprowadzenia. Programowanie reaktywne jest rozszerzeniem wzorca obserwatora. Mamy dwa główne typy: Observable – w dużym skrócie: dostarcza dane, zajmuje się również ich wcześniejszym przefiltrowaniem, mapowaniem etc. Observer – przetwarza dane, posiada 3 metody: onNext() – normalne przetwarzanie elementu onCompleted()… Czytaj całość »

Java 9 i interaktywny interpreter REPL

Osoby nie przepadające za Javą często zarzucają jej, że stworzenie nawet bardzo prostej aplikacji wymaga w niej sporego nakładu pracy. Zasadniczo ciężko się z tym stwierdzeniem nie zgodzić, bo nawet do wyświetlenia Hello World nie ominie nas napisanie kilku linii kodu związanego z definicją klasy i wywołaniem metody main(). Jest to szczególnie uciążliwe, jeśli chcemy… Czytaj całość »

Program przejmujący kontrolę nad komputerem

  Dzisiaj stworzymy prosty program przejmujący na chwilę kontrolę nad komputerem ofiary, jego działanie przedstawione jest na filmie.   Zacznijmy od utworzenia planu. Program ma się zachowywać następująco: Otworzyć notatnik Wpisać wybrany przez nas ciąg znaków Zacząć ruszać myszką w losowych miejscach. Chcielibyśmy aby program uruchamiał się po dwukliku na pliku *.jar   Punkt pierwszy… Czytaj całość »

Ambilight w oparciu o Javę i Arduino

Podświetlenie z tyłu ekranu, które można znaleźć głównie w telewizorach produkowanych w ostatnich latach sprawiają, że oglądanie filmów dostarcza jeszcze lepszych doznań. Technologią, która najczęściej kojarzona jest z tym rozwiązaniem jest Ambilight od firmy Philips, ale jak się okazuje podobny efekt można osiągnąć wykorzystując połączenie Arduino, Javy i Processing. Najważniejszym elementem, który potrzebujemy w naszym… Czytaj całość »

Konkatenacja vs StringBuilder vs StringBuffer

Pewnie nie raz czytaliście, żeby absolutnie nie przesadzać z konkatenacją ciągów znaków. Zamiast tego zaleca się stosowanie takich klas jak StringBuilder oraz StringBufffer. Czy na prawdę jest to tak mało efektywne? Napiszmy prosty test i przekonajmy się o tym samemu. Zacznijmy od zalecanych podejść.  

  Oraz niemal identycznie StringBuilder

  Wyniki są… Czytaj całość »

Spotkania dla programistów

Wokół języka Java powstaje wiele społeczności, które regularnie organizują spotkania pozwalające zdobyć bardzo cenną wiedzę od praktyków. We wpisie tym chcielibyśmy wam przedstawić miejsca, gdzie możecie szukać najbliższych wydarzeń w swojej okolicy a dzięki temu dodatkowo się rozwijać.   1. Java User Groups JUGi to spotkania programistów Java, które organizowane są przez lokalne grupy w… Czytaj całość »

Programowanie Kinecta w Javie

Kinect to ciekawy wynalazek od Microsoftu, który stworzony został głównie z myślą o rozrywce na konsoli Xbox. Dla tych, którzy pierwszy raz o nim słyszą jest to niewielkich rozmiarów czarne pudełko, którego zadaniem jest rozpoznawanie przede wszystkim ludzkich ruchów w celu umożliwienia interakcji z konsolą lub komputerem. Jakiś czas temu postanowiłem kupić wspomniane urządzenie z… Czytaj całość »

Oracle porzuca rozwój JavaFX Scene Buildera?

Wszystko wskazuje na to, że Oracle zaprzestaje rozwijać narzędzie JavaFX Scene Builder, które obecnie występuje w wersji 2.0. Jak możemy przeczytać na stronie: Starting with Oracle Java SE 8u40, Oracle does not provide a separate set of accompanying JavaFX Scene Builder binaries. If you would like to contribute changes, ideas or just let us know… Czytaj całość »

Wiek a nauka programowania

Na naszej skrzynce mailowej często pojawiają się pytania dotyczące tego, czy dla danej osoby nie jest za późno lub za wcześnie na naukę programowania. Część z nich pochodzi od rodziców, którzy chcieliby wysłać dziecko na kurs, a część od ludzi, którzy już pracują w innej branży i chcieliby poszerzyć swoje kompetencje, zmienić zawód lub po… Czytaj całość »