Kurs Java Podstawy

Kurs programowania Java Podstawy stworzony został z myślą o osobach, które rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem lub mają niewielkie doświadczenie z innym językiem programowania. W ramach kursu po wykupieniu dodatkowego pakietu oferujemy wsparcie merytoryczne - w razie problemów możesz nam zadawać nieograniczoną liczbę pytań.

java_podstawy.jpg

Czego się nauczysz:

  • podstaw i średniozaawansowanych zagadnień związanych z programowaniem w języku Java,
  • zasad tworzenia czytelnego kodu źródłowego,
  • rozwiązywania złożonych problemów algorytmicznych,
  • korzystania z popularnych narzędzi programistycznych dostępnych na rynku,
  • tworzenia większych aplikacji w praktyce,
  • samodzielnej pracy z kodem.

Po ukończeniu kursu będziesz w stanie samodzielnie tworzyć proste aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika oraz nabędziesz wiedzę niezbędną do dalszego samodzielnego rozwoju.

Co otrzymujesz kupując ten kurs:

  • rok dostępu do treści,
  • dostęp do wszystkich aktualizacji kursu,
  • kilkadziesiąt lekcji teoretycznych omawiających zarówno podstawowe jak i średniozaawansowane zagadnienia,
  • dziesiątki quizów,
  • kilkadziesiąt zadań z rozwiązaniami,
  • przykłady wraz z wytłumaczeniem tworzenia większych aplikacji - systemu zarządzania biblioteką i odtwarzacz MP3
  • wspracie merytoryczne po wykupieniu dodatkowego pakietu

Dostęp do kursu możliwy jest z dowolnego miejsca z dostępem do internetu i przeglądarki internetowej. Strona dostosowana jest także do urządzeń mobilnych.

Wsparcie merytoryczne

W tym kursie istnieje opcja dokupienia wsparcia merytorycznego. Jeżeli czujesz, że przyda Ci się pomoc, możesz w koszyku dokupić opcję odblokowującą dostęp do działów wsparcia w kursie. W ramach takiego pakietu możesz nam zadawać nieograniczoną liczbę pytań na tematy powiązane z kursem. Dzięki temu możesz nam podesłać swoje propozycje rozwiązań do zadań, czy zapytać o nurtujące Cię kwestie, a my rozwiejemy Twoje wątpliwości.

forum_example.png

Nauka przez praktykę

To co odróżnia nasz kurs od książek, czy innych kursów na rynku to mocne nastawienie na praktykę i pracę własną. Nie każemy Ci tylko biernie przepisywać kodu z ekranu, zamiast tego w kursie znajdziesz kilkadziesiąt zadań o różnym stopniu trudności wraz z przykładowymi rozwiązaniami. Dodatkowo po każdej sekcji teoretycznej możesz sprawdzić swoje siły rozwiązując quizy.

quiz_example.png

Pokażemy Ci także jak stworzyć nieco większe, kompetne aplikacje, które możesz później rozbudowywać samodzielnie. W początkowej fazie nauki pokazujemy jak stworzyć prosty system zarządzania biblioteką, a po przejściu do nauki tworzenia graficznego interfejsu użytkownika zobaczysz jak stworzyć odtwarzacz MP3.

console.gif

Budowa kursu

Kurs Java Podstawy zawiera kilkadziesiąt działów, z których każdy podzielony jest na sekcje:

  • lekcja teoretyczna - czyli wprowadzenie do omawianego zagadnienia
  • quiz - szybkie sprawdzenie przyswojonej wiedzy,
  • zadanie z przykładowym rozwiązaniem,
  • aplikacja krok po kroku - czyli rozbudowa istniejącej aplikacji o nowe funkcjonalności,
  • forum pomocy (dostęp po wykupieniu dodatkowego pakietu).

Możesz korzystać z wygodnego mechanizmu śledzenia postępu i odznaczać już przerobione tematy, a wracając kursu zostaniesz automatycznie przeniesiony do miejsca, w którym zakończyłeś naukę.

progress.png

FAQ

Jaką wersję Javy obejmuje kurs?

Aktualnie kurs dostosowany jest do Javy 9, jednak na bieżąco wprowadzane są do niego aktualizacje, więc za jakiś czas można się spodziewać dostosowania do Javy 10.

Ile czasu zajmuje przerobienie kursu?

Kurs jest rozbudowany. Zakładając, że zaczynasz od całkowitych podstaw, przerobienie całego kursu ze zrozumieniem może zająć nawet kilkaset godzin (kilka miesięcy).

Czy po tym kursie znajdę pracę?

Kurs Java Podstawy jest dobrym wprowadzeniem do świata programowania. Jeśli myślisz o podjęciu pracy jako programista zachęcamy do kontynuacji nauki korzystając z naszych innych kursów, które omawiają bardziej zaawansowane zagadnienia i technologie.

Spis tematów

Podstawy

  • Instalacja JDK
  • Edytory kodu
  • Pierwsza aplikacja - Hello World
  • Typy danych
  • Zmienne
  • Operacje na zmiennych i konwersje typów

Programowanie obiektowe I

  • Klasy, obiekty i referencje
  • Metody i konstruktory
  • Przeciążanie metod i słowo this
  • Specyfikatory dostępu i JavaBeans

Środowisko programistyczne

  • Eclipse IDE - wprowadzenie i instalacja
  • Eclipse IDE - pierwszy projekt
  • Eclipse IDE - przydatne funkcjonalności

Podstawowe struktury danych

  • Tablice jednowymiarowe
  • Wprowadzanie danych z klawiatury

Sterowanie zachowaniem programu

  • Struktury sterujące if i switch
  • Pętla for i for...each
  • Pętle while i do...while

Programowanie obiektowe II

  • Składowe statyczne (static)
  • Dziedziczenie
  • Konstrukcja super()
  • Klasa Object, metoda equals()
  • Metoda toString()
  • Typ wyliczeniowy enum
  • Polimorfizm i rzutowanie typów
  • String, StringBuilder i StringBuffer

Obsługa błędów

  • Wyjątki - hierarchia i blok try catch
  • Wyjątki - instrukcja throws
  • Wyjątki - definiowanie własnych wyjątków
  • Interfejsy i klasy abstrakcyjne
  • Klasy wewnętrzne i zagnieżdżone
  • Klasy lokalne i anonimowe

Praca z plikami

  • Zapis / odczyt plików tekstowych
  • Zapis / odczyt plików - serializacja

Tematy uzupełniające

  • Rekurencja
  • Typy opakowujące
  • Wielkie liczby

Typy generyczne i kolekcje

  • Typy generyczne - wprowadzenie
  • Klasa Arrays
  • Interfejsy Comparable i Comparator
  • Kolekcje - wprowadzenie
  • Kolekcje - Listy
  • Kolekcje - Zbiory
  • Kolekcje - Mapy
  • Kolekcje - Kolejki
  • Iteratory
  • Collections - operacje na kolekcjach

Programowanie funkcyjne (Java 8)

  • Wyrażenia lambda i interfejsy funkcyjne
  • Referencje do metod i konstruktorów
  • Wprowadzenie do strumieni
  • Przetwarzanie kolekcji za pomocą strumieni
  • Date and Time API

Graficzny interfejs użytkownika (JavaFX)

  • JavaFX - wprowadzenie
  • JavaFX - Scene Builder i integracjcja z Eclipse
  • JavaFX - Pierwszy projekt
  • Layouty
  • Przegląd podstawowych kontrolek
  • Kontrolery, fx:id i adnotacja @FXML
  • Obsługa zdarzeń (EventFilter / EventHandler)
  • Rodzaje zdarzeń myszy i klawiatury
  • Składanie widoku z kilku modułów
  • Komunikacja pomiędzy kilkoma kontrolerami
  • Propertites i data binding
  • Arkusze stylów CSS
  • Korzystanie z zewnętrznych bibliotek JSoup i HttpComponents
  • JavaScript i Nashorn
  • Obsługa mediów
  • Eksport aplikacji
  • Dodatek Java 9

Ostatnia aktualizacja kursu: grudzień 2017

80zł

Przedłużenie dostępu 20zł*
*Przedłużenie o rok kosztuje 25% ceny kursu. Promocyjna cena przedłużenia dostępna jest tylko dopóki dostęp do kursu całowicie nie wygaśnie.

null