Darmowy kurs Java

Java jest językiem programowania, który posiada niesamowicie duży ekosystem. Oprócz samego języka, czyli słów kluczowych, czy podstawowych konstrukcji, ważne jest także poznanie bibliotek i frameworków, które pozwalają wiele rzeczy zautomatyzować. Poniżej znajdziesz artykuły omawiające szeroki zakres tematyczny, poczynając od podstaw samego języka, przez tematy bardziej zaawansowane, aż po elementy bardziej zaawansowane takie jak praca z bazami danych, czy serwerem aplikacji.

Wprowadzenie, instalacja i narzędzia

Artykuły związane z instalacją i konfiguracją narzędzi niezbędnych do rozpoczęcia swojej przygody z programowaniem w Javie. Zacznij od instalacji pakietu JDK, a następnie wybierz jedno ze środowisk: Eclipse IDE lub IntelliJ IDEA, które w znacznym stopniu pozwolą Ci usprawnić pisanie kodu oraz zaoszczędzą wielu błędów na wczesnym etapie.

 

Podstawy Języka Java

W ramach tego działu omawiamy podstawowe elementy języka Java. Każdy artykuł jest niezależny od siebie i możesz je przerabiać w dowolnej kolejności w zależności od swojego poziomu zaawansowania i potrzeb.

Jeśli chcesz szybko i sprawnie nauczyć się programowania w języku Java to zapraszamy do zapoznania się z kompletnym kursem Java który przygotowaliśmy z myślą o początkujących. Poprowadzimy Cię w nim od zupełnych podstaw, aż do napisania kompletnych, większych aplikacji krok po kroku.

 

Programowanie Obiektowe

Programowanie obiektowe jest paradygmatem programowania, który opiera się o tworzenie aplikacji w taki sposób, aby jak najlepiej odzwierciedlać otaczającą nas rzeczywistość i aby model danych oddawał sposób postrzegania świata przez człowieka (czyli, że na przykład że jabłko jest owocem, a nie kolorową kulą). Poniżej znajdziesz kilka lekcji, które omawiają to zagadnienie krok po kroku na prostych przykładach i zadaniach, do których odpowiedzi znajdziesz na końcu danej lekcji. Poznasz tu zagadnienia między innymi takie jak klasa, obiekt, interfejs, czy klasa abstrakcyjna i dziedziczenie.

 

Java - Bardziej zaawansowane

W ramach tej sekcji przedstawiamy bardziej zaawansowane zagadnienia z Javy. Niekoniecznie są to niesamowicie skomplikowane rzeczy, ale oceniliśmy, że nie pasują one do podstaw.

 

Java - Grafika - AWT i Swing

Biblioteki AWT (abstract window toolkit) i Swing to dwie podstawowe biblioteki służące do tworzenia interfejsu użytkownika oraz do rysowania grafiki w języku Java. Swing powstał jako rozwinięcie biblioteki AWT i obecnie aplikacje są tworzone w oparciu głównie o tę bibliotekę. Alternatywą jest również biblioteka SWT (standard widget toolkit), która jednak nie znajduje się w podstawowym API dostarczanym z JDK - stanowi oddzielną bibliotekę. Poniżej znajdziesz lekcje poświęcone tym zagadnieniom z pełnymi kodami źródłowymi przykładowych aplikacji z interfejsem użytkownika.

Wpisy:

 

Java - Przydatne klasy

W bibliotece standardowej Javy znajdują się tysiące klas. Niektóre z nich są częściej, a inne rzadziej wykorzystywane. W tym dziale znajdziesz artykuły, które omawiają te najbardziej przydatne klasy, które pojawiają się niemal w każdym większym projekcie. Wykonasz dzięki nim obliczenia, zautomatyzujesz niektóre czynności, albo usprawnisz operacje na plikach.

Java - Wyjątki

W aplikacjach, które tworzymy często spotkamy się z pewnymi sytuacjami, które jest ciężko przewidzieć - użytkownik może podać dane w niepoprawnym formacie, może podać błędną ścieżkę do pliku lub nasz komputer straci połączenie z internetem, a nasz program go wymaga. Właśnie do tego powstały wyjątki, z których najpopularniejsze przedstawiamy w tej kategorii. W każdym artykule poznasz typowe sytuacje, w których może wystąpić dany problem i przykładowe sposoby na jego rozwiązanie.