Kurs Technologie Webowe

Kurs Technologie Webowe przeznaczony jest dla osób, które potrafią programować w Javie i chcą zrobić kolejny krok w swoim rozwoju, czyli tworzyć w tym języku aplikacje działające po stronie serwera, do których można się odwoływać z poziomu przeglądarki internetowej. W kursie poznasz najważniejsze technologie, które są współcześnie wykorzystywane do tego celu oraz nauczysz się obsługiwać narzędzia, których programiści używają w swojej codziennej pracy.

Dla kogo jest ten kurs

Jeżeli uczysz się Javy od dłuższego czasu i nie sprawia Ci problemów tworzenie aplikacji konsolowych, zapisywanie różnych algorytmów, albo nawet tworzenie aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika np. w Javie FX, ale nie wiesz czego uczyć się dalej, to ten kurs jest dla Ciebie.

Sam byłem kiedyś w tym punkcie co Ty teraz i wiem, że ciężko jest zdecydować czego się uczyć, bo liczba różnych technologii jest przytłaczająca. Z tego powodu przygotowałem dla Ciebie kurs, który wprowadzi Cię do świata tworzenia aplikacji webowych. W kursie znajduje się blisko 100 lekcji, w których poznasz fundamenty, na których opierają się wszystkie aplikacje internetowe napisane w Javie.

 

Dla kogo nie jest ten kurs

Jeżeli jesteś programistą Javy z wieloletnim doświadczeniem i technologie HTML, CSS, JavaScript, czy relacyjne bazy danych to dla Ciebie nic nowego, to ten kurs nie jest dla Ciebie.

 

Czego się nauczysz

Kurs opiera się o rozwiązania z platformy Jakarta EE 9, czyli następcy platformy Java EE, która od ponad 20 lat jest podstawą tworzenia aplikacji webowych w Javie oraz bazują na niej najbardziej popularne frameworki, takie jak Spring. Oprócz Jakarty EE w kursie znajdziesz także omówienie wielu innych zagadnień.

Celem kursu jest dostarczenie Ci wiedzy, która jest potrzebna, aby zostać w przyszłości Full Stack Developerem, czyli programistą wszechstronnym i potrafiącym wykorzystać wiele technologii w jednym projekcie.

 

 

HTML i CSS

Bez tych dwóch technologii nie istnieje praktycznie żadna strona internetowa, która wyświetlana jest w Twojej przeglądarce. HTML pozwala nadać dokumentowi odpowiednią strukturę, natomiast CSS definiuje to w jaki sposób ma on wyglądać.

JavaScript

Obok Javy jest to od lat jeden z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Możesz dzięki niemu tworzyć skrypty, które pozwolą dynamicznie zmieniać zawartość strony internetowej, załadowanej w oknie przeglądarki.

SQL

Relacyjne bazy danych są bezapelacyjnie najbardziej powszechnym sposobem na magazynowanie danych w aplikacjach webowych. W kursie nauczysz się definiować zapytania w języku SQL, dowiesz się dlaczego pule połączeń są tak ważne dla wydajności Twojej aplikacji. Wszystko to w oparciu o najpopularniejszy system zarządzania bazami danych MySQL.

Bezpieczeństwo aplikacji webowych

Znajomość technologii to jedno, a ich mądre wykorzystanie to drugie. W kursie pokażę Ci najpopularniejsze ataki na aplikacje webowe, takie jak XSS i SQL Injection, a także skuteczne techniki ochrony przed nimi.

 

Narzędzia wykorzystywane w kursie

Kurs został przygotowany w 2020 roku i korzystamy w nim z najbardziej popularnych narzędzi dostępnych na rynku. Nauczysz się obsługiwać edytor Visual Studio Code i poznasz jego najbardziej użyteczne wtyczki. W części kursu poświęconej Javie do tworzenia kodu wykorzystujemy środowisko IntelliJ IDEA Ultimate. Oprócz tego do administrowania i zarządzania bazami danych wykorzystasz MySQL Workbencha, a dzięki znajomości narzędzi deweloperskich wbudowanych w przeglądarkę Chrome, nauczysz się debugować kod JavaScript.

 

Ćwiczenia STANDARD

Kupując kurs w wersji Standardowej otrzymasz dostęp do 20 ćwiczeń, które pozwolą Ci godzinami ćwiczyć poznawane w kursie zagadnienia. Do każdego ćwiczenia dołączone jest przykładowe rozwiązanie z omówieniem i kompletny kod.

W ramach ćwiczeń stworzysz takie aplikacje jak:

Czat

Walidator haseł

Księgę gości

 

Projekt STANDARD

Podsumowaniem kursu w wersji Standardowej jest projekt. Jest to rozdział składający się z kilkunastu lekcji, w których tworzymy kompletną i użyteczną aplikację, która wykorzystuje całą wiedzę zdobytą w kursie. Łącznie napiszesz tu ponad tysiąc linii kodu, które będą podzielone na kilkadziesiąt plików z kodami źródłowymi.

Przykładowa aplikacja to agregator treści z funkcjonalnościami takimi jak rejestracja, logowanie, możliwość dodawania treści, czy głosowania. Wykorzystasz w niej HTML, CSS, Javę i relacyjne bazy danych. Aplikacja tworzona jest od całkowitych podstaw i nie wykorzystujemy w niej żadnych frameworków. Dzięki temu masz okazję zobaczyć jak taka aplikacja działa u podstaw. Jest to idealny wstęp przed nauką takich technologii jak Hibernate, czy Spring, które mnóstwo rzeczy ukrywają i robią w "magiczny" sposób.

Projekt oparty jest o najnowszą wersję Javy. Wykorzystujemy w nim strumienie, referencje do metod, typ Optional, specyfikację Text Blocks.

 

Wsparcie merytoryczne STANDARD

Jeżeli podczas nauki lubisz zadawać dodatkowe pytania i zgłębiać jeszcze bardziej temat, którego się uczysz, to w ramach wersji Standardowej kursu możesz zadawać dowolną liczbę pytań, a w ciągu 24 godzin uzyskasz na nie odpowiedź od mentora kursu.

 

Gwarancja satysfakcji 

Na wszystkie nasze kursy dajemy gwarancję satysfakcji. Robimy to, ponieważ jesteśmy pewni jakości tworzonych przez nas materiałów. W przypadku gdy stwierdzisz, że kurs nie spełnił Twoich oczekiwań wystarczy, że skontaktujesz się z nami w ciągu 14 dni od daty zakupu, a my zwrócimy Ci 100% wpłaconych pieniędzy.

 

FAQ - często zadawane pytania

Co powinienem umieć przed rozpoczęciem kursu?

Kurs wprowadza od podstaw do technologii związanych z tworzeniem aplikacji webowych. Nie musisz mieć żadnej znajomości HTML, CSS, JavaScriptu i baz danych. Musisz natomiast dobrze znać Javę, szczególnie takie zagadnienia jak wszelkie struktury sterujące (if, switch, pętle), programowanie obiektowe (definiowanie klas, metod, składowych statycznych) i znajomość kolekcji. W kursie wykorzystujemy najnowszą wersję Javy, a w przykładach pojawiają się operacje na strumieniach, wyrażenia lambda oraz typ Optional.

Czego uczyć się po ukończeniu tego kursu?

Możesz przejść do nauki dowolnego frameworka Javy. Na początek warto poznać ekosystem Springa, który jest zdecydowanie najpopularniejszy, ale możesz także sięgnąć po alternatywne rozwiązania takie jak Quarkus, Micronaut. Ten kurs da Ci uniwersalne fundamenty pod dalszy rozwój w dowolnym kierunku.

Jak długo będę miał dostęp do treści?

Dostęp do kursu wykupywany jest na okres jednego roku. Istnieje możliwość przedłużenia tego czasu na kolejne rok w niższej cenie.

Ile czasu zajmuje przerobienie kursu?

Przerobienie kursu ze zrozumieniem powinno zająć kilkadziesiąt godzin, można założyć, że będzie to ok miesiąc czasu regularnej nauki.

Co zrobić, żeby uzyskać licencję na IntelliJ IDEA Ultimate?

Kupony promocyjne na 6 miesięczną licencję IntelliJ IDEA Ultimate przeznaczone są dla osób, które wcześniej nie korzystały z tej wersji środowiska. Wystarczy, że po zakupie kursu wejdziesz w zakładkę Moje Konto > Klucz do IntelliJ. Niezależnie od liczby zakupionych kursów przysługuje tylko 1 kupon per osoba.

W jakiej formie jest ten kurs?

Aktualnie wszystkie lekcje są w formie tekstowej, część z nich posiada dodatkowe filmy. Docelowo wszystkie lekcje będą dostępne zarówno w wersji tekstowej jak i wideo. Aktualnie w kursie jest ok 6 godzin materiałów wideo.

 

Co otrzymujesz kupując ten kurs

  • Dostęp do treści na okres jednego roku,
  • dostęp do wszystkich aktualizacji w okresie subskrypcji,
  • blisko 100 lekcji z przykładami,
  • kody źródłowe z lekcji,
  • 6 miesięczną licencję na środowisko IntelliJ IDEA Ultimate,
  • zestaw ćwiczeń (tylko w wersji Standardowej),
  • projekt (tylko w wersji Standardowej)
  • wsparcie merytoryczne (tylko w wersji Standardowej).

 

Przedłużenie w niższej cenie

Gdyby rok dostępu okazał się zbyt krótkim czasem na przerobienie materiału lub lubisz do niego wracać, to oferujemy możliwość przedłużenia dostępu w niższej cenie, za ok 25% ceny kursu. Dzięki temu zyskujesz kolejny rok dostępu wraz z aktualizacjami. Oferta ta dostępna jest tylko wtedy gdy dostęp do kursu nie wygasł.

 

Zakres kursu

Poniżej znajdziesz aktualną listę zagadnień poruszanych w kursie. Elementy oznaczone jako (S) dostępne są tylko w wersji Standardowej kursu.

Narzędzia

  • Visual Studio Code
  • Wybór przeglądarki

HTML

  • Wprowadzenie
  • Budowa dokumentu
  • Ćwiczenie - Źródło i kopia strony (S)
  • Pierwszy projekt w Visual Studio Code
  • Live Server w Visual Studio Code
  • Praca z tekstem
  • Ćwiczenie - Podstawowe znaczniki (S)
  • Elementy blokowe, liniowe i zagnieżdżenia
  • Struktura i semantyka dokumentu
  • Listy
  • Odnośniki
  • Tabele
  • Ćwiczenie - Przemiana na tabelę (S)
  • Formularze
  • Ćwiczenie - Formularz dla wypożyczalni (S)
  • Multimedia i ramki

CSS - Wprowadzenie

  • Wprowadzenie do CSS

CSS - Selektory

  • Selektor uniwersalny
  • Selektor typu
  • Selektor klasy i identyfikatora
  • DOM i relacje między elementami
  • Selektor atrybutu
  • Selektor potomka i dziecka
  • Złożone selektory
  • Grupowanie selektorów
  • Pseudoklasy dynamiczne
  • Pseudoklasy strukturalne
  • Pseudoklasy :not i :target

CSS - Podstawowe zasady

  • Dziedziczenie
  • Kaskady i specyficzność

JavaScript - Wprowadzenie

  • JavaScript - Wprowadzenie
  • Pierwsze kroki

JavaScript - Podstawy

  • Typy danych, zmienne i operatory
  • Ćwiczenie - Definiowanie skryptów (S)
  • Funkcje
  • Ćwiczenie - Lata przestępne (S)
  • Sterowanie i pętle
  • Ćwiczenie - Liczba cyfr (S)
  • Tablice
  • Ćwiczenie - Operacje na tablicach (S)
  • Operacje na napisach
  • Ćwiczenie - Czytelny HTML (S)

JavaScript - Fundamenty

  • Jak działa JavaScript
  • Obiekt globalny i zasięgi

JavaScript - Debuggowanie

  • Debugger w Chrome Dev Tools

JavaScript - Programowanie obiektowe

  • Obiekty, konstruktory i metody
  • Prototypy i dziedziczenie
  • Klasy
  • Słowo kluczowe this

JavaScript - Manipulacja HTML

  • Odczyt danych z DOM
  • Zmiany w modelu DOM
  • Ćwiczenie - Maszyna do pisania (S)
  • Obsługa zdarzeń
  • Ćwiczenie - Baza gier (S)

Protokół HTTP

  • Architektura klient serwer i protokół HTTP

Jakarta EE - Wprowadzenie

  • Java EE i Jakarta EE
  • IntelliJ IDEA Ultimate
  • Serwer Tomcat
  • Konfiguracja i uruchamianie projektu
  • Deskryptor wdrożenia

Serwlety

  • Serwlety
  • Cykl życia serwletu
  • Obiekt żądania i parametry
  • Obiekt odpowiedzi
  • Ćwiczenie - Dzielniki liczby (S)

JSP - Jakarta Server Pages

  • JSP - Jakarta Server Pages
  • Jak działa JSP
  • Ćwiczenie - Filmy z Youtube (S)

Formularze i metoda POST

  • Formularze i metoda POST
  • Ćwiczenie - Walidator haseł (S)

Wzorzec MVC

  • Wzorzec MVC
  • Atrybuty, przekazywanie żądań i obiekty DTO
  • Ćwiczenie - Loteria (S)

Ciasteczka / Cookies

  • Ciasteczka - Wprowadzenie
  • Zapis i odczyt ciasteczek

Sesje

  • Sesje

Kontekst aplikacji

  • Kontekst aplikacji
  • Ćwiczenie - Edytor HTML (S)

Przekierowania i adresy

  • Przekierowania
  • Adresy względne i bezwzględne w aplikacji webowej

Warstwa prezentacji

  • Expression Language (EL)
  • Jakarta Standard Tag Library (JSTL)
  • Ochrona przed atakiem XSS
  • Ćwiczenie - Czat (S)

Debugowanie

  • Debugowanie aplikacji webowych w warstwie backendu i frontendu

Organizacja projektu

  • Segmenty
  • Ukrywanie zasobów

Filtry

  • Filtry

Bazy danych - Wprowadzenie

  • Wprowadzenie do baz danych
  • Instalacja MySQL
  • Testowa baza danych

Bazy danych - projektowanie

  • Tworzenie i usuwanie bazy danych i tabel
  • Modyfikacja tabel
  • Relacje między tabelami
  • Modelowanie baz i inżynieria wsteczna
  • Ćwiczenie - Platforma VOD (S)

Bazy danych - SQL

  • Odczyt danych - SELECT
  • Zapis danych - INSERT
  • Usuwanie danych - DELETE
  • Aktualizacja danych - UPDATE
  • Łączenie tabel (JOIN)
  • Ćwiczenie - Statystyki Świata (S)

Bazy danych w Javie

  • Połączenie z bazą danych i wykonywanie prostych zapytań
  • Wzorzec Data Access Object (DAO)

Bazy danych w aplikacjach webowych

  • Architektura aplikacji
  • Bazy danych w aplikacjach webowych
  • Pule połączeń
  • Ćwiczenie - Księga gości (S)

Bazy danych - Bezpieczeństwo

  • SQL Injection i parametry zapytań

Architektura aplikacji

  • Struktura projektu
  • Encja na twarz i pchasz
  • Architektura wielowarstwowa

Security

  • BASIC Authentication
  • FORM Authentication
  • Uwierzytelnienie z bazą danych

Projekt

  • Omówienie aplikacji
  • Szablon strony głównej (S)
  • Konfiguracja połączenia z bazą danych (S)
  • Implementacja strony głównej (S)
  • Implementacja kategorii (S)
  • Eliminacja powtórzeń w kodzie (S)
  • Uporządkowanie projektu (S)
  • Szablon rejestracji i logowania (S)
  • Implementacja rejestracji (S)
  • Implementacja logowania (S)
  • Szyfrowanie haseł (S)
  • Szablon dodawania treści (S)
  • Implementacja dodawania treści (S)
  • Implementacja głosowania (S)
  • Wyświetlanie liczby głosów (S)
  • Wyświetlanie informacji o autorze (S)
  • Przycisk dodawania treści (S)
  • Zakończenie (S)

Ostatnia aktualizacja kursu: luty 2021.

Kupując ten kurs otrzymujesz:

  • Kompleksowy kurs Technologii Webowych
  • Rok dostępu do treści wraz z aktualizacjami
  • 6-miesięczną licencję na IntelliJ Ultimate
  • Gwarancję satysfakcji lub zwrot pieniędzy

OFERTA

Wersja Podstawowa
119zł149zł
  • 100 lekcji
  • 1 rok dostępu do treści i aktualizacji
  • 6-miesięczna licencja IntelliJ IDEA Ultimate
Kupuję
Rekomendowane
Wersja Standardowa
199zł299zł
  • 100 lekcji
  • 1 rok dostępu do treści i aktualizacji
  • 6-miesięczna licencja IntelliJ IDEA Ultimate
  • 20 ćwiczeń z rozwiązaniami
  • Duży projekt rozwijany krok po kroku
  • 1 rok dostępu do forum z nieograniczoną liczbą pytań
Kupuję

Gwarancja satysfakcji

Dostęp do kursu w ciągu kilku minut po zakupie

Zwrot pieniędzy do 14 dni

Faktura VAT 23%